Warning: spl_autoload(): Unable to access model_sq_frontcontroller.class.php in /var/www/iovi.ro/blog/wp-content/plugins/mailchimp-widget/mailchimp-widget.php on line 37 Warning: spl_autoload(): Unable to access model_sq_tools.class.php in /var/www/iovi.ro/blog/wp-content/plugins/mailchimp-widget/mailchimp-widget.php on line 37 Warning: spl_autoload(): Unable to access environment.class.php in /var/www/iovi.ro/blog/wp-content/plugins/mailchimp-widget/mailchimp-widget.php on line 37 Warning: spl_autoload(): Unable to access wpplugin.class.php in /var/www/iovi.ro/blog/wp-content/plugins/mailchimp-widget/mailchimp-widget.php on line 37 Warning: spl_autoload(): Unable to access recaptcha.class.php in /var/www/iovi.ro/blog/wp-content/plugins/mailchimp-widget/mailchimp-widget.php on line 37 Warning: spl_autoload(): Unable to access mailhide.class.php in /var/www/iovi.ro/blog/wp-content/plugins/mailchimp-widget/mailchimp-widget.php on line 37 Warning: spl_autoload(): Unable to access wp_atom_server.class.php in /var/www/iovi.ro/blog/wp-content/plugins/mailchimp-widget/mailchimp-widget.php on line 37 Warning: spl_autoload(): Unable to access wp_user_search.class.php in /var/www/iovi.ro/blog/wp-content/plugins/mailchimp-widget/mailchimp-widget.php on line 37 Warning: spl_autoload(): Unable to access model_sq_traffic.class.php in /var/www/iovi.ro/blog/wp-content/plugins/mailchimp-widget/mailchimp-widget.php on line 37 Caldura in masina si termostatul
termostat masina

Caldura in masina si termostatul

Posted on 17th January 2014 in iovi, operatiuni service

Iesi din casa si simti direct frigul de afara. Abia astepti sa ajungi in masina sa te incalzesti insa de multe ori masina ajunge sa iti dea caldura destul de greu. Prin acest articol o sa iti ofer cateva sfaturi legate de incalzirea mai rapida a masinii in habitaclu.

Cum functioneaza sistemul de incalzire din interiorul masinii

Motorul cu ardere interna, atat cel diesel cat si cel pe benzina, produce caldura si functioneaza cel mai bine cand este cald, in jurul a 90 grade C. Lichidul de racire este pus in miscare de pompa de apa (care de obicei este actionata de cureaua de distributie sau de cea de transmisie).

termostat masina

Temperatura lichidului de racire este reglata cu ajutorul termostatului. Acesta se deschide si se inchide in jurul la 97 grade Celsius (cu diferente specifice la fiecare model de masina). Cand termostatul e inchis apa din motor face doar circuitul mic: trece prin motor si prin radiatorul de incalzire din habitaclu. Pe masura ce temperatura motorului creste peste 97 grade celsius se deschide termostatul si atunci lichidul de racire merge si prin radiatorul de racire care se afla in partea din fata a masinii, intre faruri. Acolo, la nevoie, lichidul de racire este dezfierbantat si cu ajutorul ventilatorului de racire.

Daca se defecteaza termostatul pot sa apara doua situatii distincte. Termostatul ramane blocat pe inchis atunci motorul nu se mai raceste corespunzator deoarece apa nu mai ajunge in radiatorul de racire al motorului. In acest caz este mare riscul ca motorul sa se fiarba si sa produca defectiuni grave la motor (de la arderea garniturii de chiuloasa pana la defectarea pistoanelor, vibrochenului si a altor componente din motor). Daca vezi ca iti creste temperatura din motor peste 105 grade celsius cel mai bine e sa opresti motorul si sa il lasi sa se raceasca. De asemenea ajuta la racirea motorului daca dai drumul la ventilatie la maxim pe caldura deoarece masina cand da caldura in masina de fapt si raceste lichidul de racire al masinii.

Daca termostatul ramane blocat pe deschis atunci tot timpul se face circuitul mare al lichidului de racire. Astfel motorul nu se mai incalzeste suficient si nu ajunge la temperatura optima de functionare. O sa consume mai mult combustibil si sigur ca nici nu o sa dea caldura in interior.

Producatorii de masini s-au straduit in diverse moduri sa inoveze asupra modului in care se incalzeste interiorul masinilor. De la introducerea unor sisteme de incalzirea auxiliara de tip sirocol, pana la radiatoare electrice suplimentare si la bujii incandescente pe instalatia de racire (multe masini gen VW Golf 4 sau Renault Laguna au astfel de bujii si majoritatea sunt arse deoarece nu se prea verifica).

Pentru a incalzi mai repede masina pentru a da caldura in interior poti face doua lucruri:

1. Nu porni ventilatia in interiorul masinii pana cand temperatura la motor nu a trecut de 60 grade Celsius. In momentul in care pornesti ventilatia din habitaclu deja scazi temperatura lichidului de racire.

2. Tine motorul cateva minute un pic turat in jurul la 2000 rotatii pe minut.

Si inca un lucru, nu porni aerul conditionat daca vrei caldura in masina. Sistemele de aer conditonat din autoturisme dau doar frig, nu pot sa dea caldura, spre deosebire de sistemele de aer conditionat din cladiri care dau si frig si caldura.

Articole similare:

Comments

comments

comments: Closed tags: , , , , , ,

Comments are closed.