Dupa Autodiga Cluj

Posted on 20th June 2011 in evenimente

Au trecut cele trei zile de Autodiga la Cluj. Spatiul expozitiei si numarul de expozanti nu a fost foarte mare insa organizarea si aranjarea standurilor a fost la cel mai inalt nivel de pana acum din punct de vedere al expozantilor.
Astfel in cele trei zile am putut vizita pe indelete toate standurile unde sigur ca am gasit in mare parte aceeasi furnizori consacrati de piese si echipamente auto, insa fiecare a avut noutati pentru participanti pe care a vrut sa le transmita. Am gasit si cativa expozanti noi alaturi de care e foarte posibil sa incepem colaborari reciproc avantajose, sau cel putin asa sper.
Conferintele au fost la un nivel calitativ ridicat. Nu am putut participa la toate insa dintre cele la care am ajuns cateva au fost memorabile. Imi pare rau ca cei care le-au tinut, mai ales din partea marilor furnizori de piese, nu au avut inspiratia sa le si filmeze, cred ca le-ar fi fost util, ar fi putut sa le urce la ei pe site si sigur ar fi fost vizionate.
Dintre conferinte am fost cel mai interesat de cea referitoare la ASAR, unde Victor Balas si Daniel Schuszter au prezentat tanara asociatie, realizarile ei si unele directii de continuare. Service-ul auto Iovi este membru ASAR din toamna 2010, ne mandrim cu asta si suntem bucurosi ca ne-am regasit in aceasta organizatie care doreste sa ne uneasca si sa ne reprezinte interesele noua, specialistilor auto din Romania. Sigur ca lucrurile sunt inca la inceput si asteptam cu interes infiintarea unei filiale Cluj a acestei asociatiii. 

Mi-a mai atras atentia ca o noutate conferinta “Metode de atragere si fidelizare a clientilor in atelierele service auto” tinuta de Adrian Ionescu – marketing manager la Augsburg. E pentru mine prima data cand ni se prezinta serviceurilor la o astfel de intalnire si o perspectiva de marketing. A fost cu atat mai interesant cu cat am aflat si cateva lucruri noi pentru mine despre relatia B2C, aceasta fiind tema principala a prezentarii.
Au mai fost si alte prezentari interesante si demonstratii practice la standurile expozantilor, multi dintre ei aducand si cate o masina cu ei – au fost de la Ford T Cabrio, la Smart Cabrio si Audi A4. As mai preciza in mod special prezentarea si standul celor de la AD Auto Total, unde domnii Adrian Gidali si Adrian Romanescu,  traineri consacrati de la Scoala de Mecanici Auto AD Auto Total, au vorbit despre sistemul pompa injector si au facut demonstratii de utilizare a diverselor echipamente, de la osciloscop la tester de diagnoza. In plus am putut urmarii pe simulatoare didactice functionarea mai multor sisteme existente pe masini, cel mai impresionat pe care l-am prins eu in functiune fiind un sistem de injectie multi punct pe benzina, cu toate componentele aliniate pe un panou. Aici am putut urmari live scanteia de la bujie, pulverizarea injectoarelor, turatia pe instrumentele de bord si chiar o simulare de frana de motor, in care bineinteles injectia de combustibil a fost suspendata la fel ca pe o masina in trafic pentru a se reduce consumul de combustibil.
Ca la orice eveniment conteaza mult si participantii si discutiile si relatiile care se leaga intre ei dau valoare adaugata expozitiei. O idee dintr-o conversatie cu Victor Balas, membru fondator la ASAR si organizatorul evenimentului, mi-a ramas in minte. Anume ce ar fi daca si service-urile ar avea un sistem de clasare pe baza de stele ca si hotelurile? Eu cred ca ar fi un lucru binevenit atat pentru serviceuri, cel putin pentru cele ok, cat si pentru clienti deoarece ar putea sti mai exact la ce sa se astepte de la un anumit service. Ce nu stiu e cum s-ar putea pune in practica un astfel de sistem si care ar fi institutia care le-ar desemna. Oare Iovi cate stele ar primi?…

Victor MIRON

Articole similare:

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>