Warning: spl_autoload(): Unable to access model_sq_frontcontroller.class.php in /var/www/iovi.ro/blog/wp-content/plugins/mailchimp-widget/mailchimp-widget.php on line 37 Warning: spl_autoload(): Unable to access model_sq_tools.class.php in /var/www/iovi.ro/blog/wp-content/plugins/mailchimp-widget/mailchimp-widget.php on line 37 Warning: spl_autoload(): Unable to access environment.class.php in /var/www/iovi.ro/blog/wp-content/plugins/mailchimp-widget/mailchimp-widget.php on line 37 Warning: spl_autoload(): Unable to access wpplugin.class.php in /var/www/iovi.ro/blog/wp-content/plugins/mailchimp-widget/mailchimp-widget.php on line 37 Warning: spl_autoload(): Unable to access recaptcha.class.php in /var/www/iovi.ro/blog/wp-content/plugins/mailchimp-widget/mailchimp-widget.php on line 37 Warning: spl_autoload(): Unable to access mailhide.class.php in /var/www/iovi.ro/blog/wp-content/plugins/mailchimp-widget/mailchimp-widget.php on line 37 Warning: spl_autoload(): Unable to access wp_atom_server.class.php in /var/www/iovi.ro/blog/wp-content/plugins/mailchimp-widget/mailchimp-widget.php on line 37 Warning: spl_autoload(): Unable to access wp_user_search.class.php in /var/www/iovi.ro/blog/wp-content/plugins/mailchimp-widget/mailchimp-widget.php on line 37 Warning: spl_autoload(): Unable to access model_sq_traffic.class.php in /var/www/iovi.ro/blog/wp-content/plugins/mailchimp-widget/mailchimp-widget.php on line 37 Sistem start stop nebun
sistem start stop istop

Sistem start stop nebun

Posted on 31st January 2015 in iovi

În 1934 este creat primul logo Mazda. Compania a fost redenumită în cinstea zeului Ahura Mazda, cea mai mare zeitate Zoroastriană, zeul înțelepciunii, care face legătura dintre om și natură. Noul nume era, de asemenea, în concordanță cu numele fondatorului companiei (Matsuda Jujiro).

Sistem start stop

Probabil tot ca o întrupare a înțelepciunii a fost inventat și acest sistem start stop pe care l-am întâlnit la service auto Iovi pe un Mazda 3 din 2010 cu motor de 2l benzină. Acest sistem start stop este unul bine internționat. Are sens să oprești motorul cât timp stai la stop, mai ales dacă stai zeci de secunde.

Personal aș vrea să văd mai mult efort și mai multe soluții pentru implementarea de motorizări alternative clasicului motor care folosește combustibil pe bază de hidrocarburi. Sistemul start stop seamănă un pic cu bateria externă a telefoanelor ocoșe (smartphones). Cea mai mare durere a acestor telefoane este că se descarcă repede bateria așa că o soluție de compromis este bateria externă pe care trebuie să o duci toată ziua cu tine ca să poți încărca telefonul. Și acest sistem start stop e de ajutor în reducerea poluării și a consumului de carburant, dar nu e o soluție optimă și cu atât mai puțin finală.

Un dezavantaj practic la mașinile cu sistem start stop apare când se defectează electromotorul. Electromotorul, după cum bine știm, este acea componenetă care învârte motorul mașinii pentru a-l putea porni. El învârte motorul la pornire până spre 300 de rotații pe minut, după aprinderea crește turația motorului până pe la 700-800 de turații, unde o stabilizează în relanti.

Ce am pățin cu Mazda 3 a fost că în urma unei probleme la electromotor al ei sistem start stop mai făcea doar partea de stop. Adică te opreai la stop, se oprea și motorul dar nu mai pornea singur. Este un inconvenient al sistemului. Sigur că nu ți se spune despre el când cumperi mașina. Așa cum băncile nu au insistat să spună că faimoasele credite în franci elvețieni pot suferi mari creșteri dacă se scumpește francul.

Ce îți recomand să faci dacă ai o mașină cu sistem start stop este să fii atent la orice semn de pornire greoaie a mașinii. Ar trebuie să te zguduie la fel de tare ca descoperirea primului fir alb de păr de pe cap. :)

Articole similare:

  • Nu sunt articole similare

Comments

comments

comments: Closed

Comments are closed.