skoda fabia

Skoda Fabia la recenzie

Posted on 3rd September 2013 in car review

Skoda Fabia 1.9 SDI combi 2002

Sunt posesorul unei Skoda Fabia 1.9 SDI combi fabricată în 2002 cu 272000 km la bord. Am mașina din iulie 2007 și am luat-o din Germania la 119000 km. După 6 ani și o lună, respectiv 153000 km, pot să mă declar mulțumit de achiziție. Mașina este echipată cu 2 airbag-uri, CD-player (nu original), ABS, aer condiționat, geamuri electrice față, oglinzi electrice încălzite și 2 seturi de jante de tablă echipate atât cu anvelope de vară cât și de iarnă. Are o ținută de drum foarte bună pentru clasa din care face parte și un confort demn de mașini din clase superioare.

Spațiul oferit de Skoda Fabia nu este foarte mare, dar capacitatea portbagajului face toți banii, iar în momentul în care bancheta spate este rabatată devine un mic cărăuș. Am transportat în ea de la mobilier la combine frigorifice și am rămas uimit cât încape în ea. Majoritatea kilometrilor sunt parcurși în Romania dar am avut și drumuri de Germania, Olanda și Ungaria. Consumul este punctul forte al acestei motorizări, în oraș consumă de la 4.5 la 6.5, iar în afară de la 3 la 4.5. De obicei consumul în afara orașului, în România, cu aer condiționat este cam 3.8.

skoda fabia

Înainte de această mașină, am avut o altă Skoda Fabia 1.4 16V combi de 101 cp timp de 3 luni. Am hotărât că nu era pentru mine, deși mergea bine și cei 101 cp împreună cu un cuplu de 125 Nm dădeau senzații chiar plăcute începând cu 4400 rpm. Avea un consum ridicat de combustibil, între 8.5 și 12 în oraș, iar în afară între 5.5 și 7 în funcție de greutatea piciorului. Consuma ulei cam 1 L la 4000 km. Spre deosebire de benzinară, 1.9 SDI-ul are doar 64 de cai putere și 125 Nm care sunt disponibili de la 1600 rpm. Referitor la motor nu am ce să reproșez la Skoda Fabia în afară de lipsa de putere în momentul în care ai nevoie, în schimb compensează la capitolul consum și fiabilitate. Din 07.10.2009, la 2 ani după achiziție și 61000 km parcurși, am început să țin evidența la alimentare și la piese. Din aceasta evidență am scos următoarele date:

- Consum mediu în 92000 km 4.58 L/100 km

- 23600 km parcurși pe an în medie

- Schimbat discuri frână față + plăcuțe

- Distribuția schimbată o dată

- Schimbat cutie de viteze

- Schimbat rulmenți față

- Schimbat bieletele bară antiruliu

- Schimbat saboți frână tambur spate

- Schimbat amortizoare spate

- Schimbat bucși mari brațe față de 2

- Schimbat bucșă mică braț stânga față

- Schimbat capetele de bară direcție

- Schimbat rotulă stânga

- Schimbat mecanism timonerie

- Schimbat cleme macara geam ușa stânga față (DIY)

- Schimbat acumulator

- Schimbat cilindri frână tambur spate plus mecanismele de reglaj și arcuri

- 4 schimburi de ulei

- 6 anvelope de vară (second hand)

- 4 anvelope de iarnă (second hand)

Înainte de evidență am avut următoarele intervenții la Skoda Fabia:

- Schimbat senzor temperatură vaporizator

- Schimbat macara geam ușa față dreapta

- Schimbat senzor casetă de direcție

- Schimbat 4 anvelope de vară (noi)

- Schimbat 2 anvelope de iarnă (noi)

În urma analizei datelor reiese ca mașina are un cost anual 7800 lei la media de km de mai sus, acesta incluzând combustibilul.

Sunt conștient ca nu există mașini care să nu aibă probleme, și mă bucur ca nu am avut nici o problemă cu motorul. Cu toate probleme apărute, mă declar mulțumit de Skoda Fabia, și mă gândesc cu groază la momentul în care va trebui sa o schimb, având în vedere că acest gen de motor nu se mai fabrică.

Recenzie de Skoda Fabia scrisă de Gabriel Gîrbovan. Scrie și tu o recenzie a mașinii tale, avem concurs!

Articole similare:

  • Nu sunt articole similare

Comments

comments

comments: Closed tags:

Comments are closed.