Interviu cu Victor Balas – omul din spatele X-Meditor, Autotehnica, Autodiga

Posted on 3rd October 2011 in interviu

autotehnica

Interviu cu Victor de la Autotehnica

Am avut placerea sa aflu parerea domnului Victor Balas (Xmeditor, Autotehnica, Autodiga, ASAR) despre unele aspecte din lumea auto romaneasca. Iata interviul:

[Victor / IOVI] Care este experienta pe care o ai in lumea auto si care sunt proiectele in care esti implicat?
[Victor BALAS / AutoTehnica] Am inceput in 1999 ca Inginer de Vanzari la Rohe Romania, apoi am plecat ca Product Manager si ulterior Director de Vanzari la Pro Service Center / Universal Service (in 2002 firma s-a scindat in 2 firme) – dupa care am plecat Director de Vanzari la Sprint 2001 si de acolo – in 2004 am fost „racolat” de cei de la X-Meditor Ungaria care m-au pus sa ma ocup de dezvoltarea proiectului AutoTehnica pe Romania.

[Victor / IOVI] Din toate aceste proiecte care sunt satisfactiile si realizarile cele mai importante pe care le-ai atins?
[Victor BALAS / AutoTehnicaDe departe AutoTehnica. Am pornit 4 oameni intr-un subsol scotand o revista si am reusit ca – dupa 3 ani sa devenim singurul furnizor de informatie tehnica auto din Romania prin : Revista AutoTehnica, AutoTehnica Workshop, AutoDiga, AutoTrainex, AutoData (din 2009 suntem distribuitori exclusivi pentru Romania), manualele de reparatii in limba Romana plus implicarea in ASAR.

[Victor / IOVI] De ce, de cand si ce se doreste cu ASAR ? Care sunt 3 cele mai importante motive pentru care colegii de breasla ar merita sa se devina membri ?
[Victor BALAS / AutoTehnicaPentru ca – DIN PACATE – service-urile auto sunt extrem de dezbinate ceea ce permite autoritatilor si partenerilor (furnizori, firme de asigurari, etc) sa profite si sa ia decizii in interesul lor si nicidecum in interesul service-urilor. De ce sa devina membri ? Foarte simplu: in primul rand pentru ca este nevoie de un glas comun care sa strige nevoile service-urilor. Concret: RAR-ul decide unilateral majorarea tarifelor de autorizare. In momentul in care mergem la RAR sa spunem ca nu suntem de acord, RAR-ul intreaba: cati sunteti ? Pai .. vreo 500 de service-uri ! Ok, nu ne intereseaza – in Romania sunt 7000 deci voi nu reprezentati pe nimeni ! La fel si la alte institutii. Fara a fi uniti si a vorbi intr-un singur glas – patronii de ateliere service vor fi calcati in picioare de toti. Al doilea motiv al fi posibilitatea de a negocia avantaje in nume colectiv. Una este sa ceri o oferta pt un produs in numele unei singure firme si alta este sa ceri in numele a 1000 de firme… Si un al treilea motiv in reprezinta posibilitatea de a comunica si cu alti patroni de service-uri de pe pozitii de egalitate si de a putea colabora la nivel local pentru rezolvarea unor probleme simple (gen schimb de documentatii, sdv-uri, schimb de informatii legat de angajatii care au cauzat probleme, etc)

[Victor / IOVI] Cunosti si poate si vizitezi multe serviceuri auto. Care sunt cele mai frecvente greseli pe care vezi ca le fac(em) si care ar fi solutiile? De asemenea care sunt cele mai frecvente probleme cu care se (ne) confruntam?
[Victor BALAS / AutoTehnicaAici chiar nu iti pot da sfaturi. Ceea ce consider eu a fi gresit – poate fi bun si invers. Ce ma doare pe mine este lipsa de comunicare si solidaritate. Daca de ex un service a fost “pacalit”de un client sau furnizor NICIODATA nu transmite informatia si altor service-uri pentru a putea preveni ca si altii sa cada in aceasta capcana. O alta problema o reprezinta “lupta de clasa” si asmutirea continua a service-urilor intre ele. Service-urile independente se cearta cu reprezentantele, sau se cearta intre ele in loc sa colaboreze pentru rezolvarea unor probleme comune.

[Victor / IOVI] Care e masina ta preferata?
[Victor BALAS / AutoTehnicaPentru mine – masina reprezinta un obiect care ma ajuta sa ajung din punctul A in punctul B. Atat ! NU SUNT PASIONAT DE MASINI !!! Mie imi plac masinile confortabile, cu intretinere ieftina si in care sa ma simt bine. Atat ! Personal conduc un Ford Mondeo din 2003 cu motor 2 litri benzina si cutie automata. Iar daca iti spun de ce poate o sa razi: este ieftina (m-a costat 6500 EURO in 2008 cand am cumparat-o), piesele sunt ieftine, este confortabila (cutie automata), silentioasa si nu ma oboseste la drum lung. Atat ! Ce pot face in plus cu o masina de 25.000 de EURO ? Personal, decat sa platesc 25.000 de Euro pe o masina (care face acelasi lucru cu o masina de 7-8000) prefer sa iau o masina de 7-8000 si cu diferenta de 17-18.000 sa fac turul lumii :)

[Victor / IOVI] Esti o persoana foarte activa. Cum arata o zi de munca pentru tine? Cum si cate ore lucrezi? La ce ora te trezesti? Cat stai la birou si cat pe teren?
[Victor BALAS / autotehnica ] Programul meu este simplu: ma trezesc pe la 8 – la 9 ajung pe la birou, lucrez la birou (plus alergaturi) pana pe la 18-19.00, ajung acasa, mai stau cu Mini-Eu pana pe la 22 cand intra la somn, apoi imi iau laptopul si mai lucrez pana pe la 1-2 noaptea (sau mai tarziu functie de ce am urgent de facut). Cam asta e programul meu pe scurt. Marele meu avantaj este ca pot imbina utilul cu placutul. Imi place sa calatoresc – ceea ce jobul imi ofera din plin.

 

Articole similare:

Comments

comments

comments: 1 » tags: , , , ,

One Response to “Interviu cu Victor Balas – omul din spatele X-Meditor, Autotehnica, Autodiga”

  1. Dli says:

    Felicitari pentru eforturile depuse in toti acesti ani. Noi cititorii vom astepta mereu cei mai bun de la voi. Succes in continuare.



Pings responses to this post

Leave a Reply to Dli Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>