Warning: spl_autoload(): Unable to access model_sq_frontcontroller.class.php in /var/www/iovi.ro/blog/wp-content/plugins/mailchimp-widget/mailchimp-widget.php on line 37 Warning: spl_autoload(): Unable to access model_sq_tools.class.php in /var/www/iovi.ro/blog/wp-content/plugins/mailchimp-widget/mailchimp-widget.php on line 37 Warning: spl_autoload(): Unable to access environment.class.php in /var/www/iovi.ro/blog/wp-content/plugins/mailchimp-widget/mailchimp-widget.php on line 37 Warning: spl_autoload(): Unable to access wpplugin.class.php in /var/www/iovi.ro/blog/wp-content/plugins/mailchimp-widget/mailchimp-widget.php on line 37 Warning: spl_autoload(): Unable to access recaptcha.class.php in /var/www/iovi.ro/blog/wp-content/plugins/mailchimp-widget/mailchimp-widget.php on line 37 Warning: spl_autoload(): Unable to access mailhide.class.php in /var/www/iovi.ro/blog/wp-content/plugins/mailchimp-widget/mailchimp-widget.php on line 37 Warning: spl_autoload(): Unable to access wp_atom_server.class.php in /var/www/iovi.ro/blog/wp-content/plugins/mailchimp-widget/mailchimp-widget.php on line 37 Warning: spl_autoload(): Unable to access wp_user_search.class.php in /var/www/iovi.ro/blog/wp-content/plugins/mailchimp-widget/mailchimp-widget.php on line 37 Warning: spl_autoload(): Unable to access model_sq_traffic.class.php in /var/www/iovi.ro/blog/wp-content/plugins/mailchimp-widget/mailchimp-widget.php on line 37 Reglaj directie si volanul nu sta drept
unghi-convergenta

Reglaj directie si volanul nu sta drept

Posted on 10th January 2014 in intretinerea masinii, iovi, operatiuni service

In principiu e de preferat ca masina sa lase doar doua urme pe drum, nu patru :). E de preferat ca geometria rotilor sa fie aliniata deoarece asa masina va merge drept pe drum, va vira in siguranta si nu va uza neuniform anvelopele.

Reglajul directiei la masina e o operatiune care se face in service, nu se poate face de catre proprietarul masinii singur. E nevoie de un echipament special care masoara unghiurile de la directie si care asista mecanicul in aceasta lucrare. Acest echipament este destul de costisitor (de obicei mai mul de 10 000 Euro) si periodic sa verifica metrologic.

E obligatoriu sa se efectueze reglaj de directie de fiecare cand se repara ceva la sistemul de directie (brate, rotule, bielete de directie, capete de bara si uneori chiar in cazul schimbului de rulmenti).

Pentru a se putea efectua reglajul de directie e important ca masina sa nu aiba jocuri de articulatie la directie, sa aiba toate rotile pe aceeasi dimensiune, presiune in roti corespunzatore si fara deformari ale anvelopelor sau ale jantelor. La Iovi, pe langa aparatul de reglaj de directie, avem si un detector de jocuri la articulatie montat in boxa de reglaj directie si verificam articulatiile inainte de a efectua reglajul de directie.

In urma reglajului de directie se vad toate unghiurile de la directie de la masina, atat pentru axa fata cat si pentru cea spate:
- unghiul de cadere
- unghiul de fuga
- convergenta

unghi-convergenta

La majoritatea masinilor se poate regla doar convergenta pe fata, restul unghiurilor cer inlocuirea de piese pentru a se ajusta.

Foarte des primim in service solicitari de reglare a directiei deoarece volanul nu sta drept. De cele mai multe ori problema nu este din geometria rotilor ci din cauza rotilor. Fie nu e egala presiunea in rotile de pe fata, fie sunt deformate anvelopele (au bolfa), fie jantele, fie ambele.

Daca de exemplu tocmai ai schimbat anvelopele de sezon si acum volanul nu iti mai sta drept cel mai probabil ai o problema la roti si nu la directia masinii.

E important de stiut si faptul ca orice masina va trage foarte putin dreapta pe drum deoarece drumurile sunt inclinate in dreapta pentru a scurge mai usor apa de ploaie.

Articole similare:

Comments

comments

Comments are closed.