Unde sunt multi puterea creste – (dez)avantajele colaborarii in domeniul auto

Posted on 23rd April 2011 in iovi
In pragul sarbatorilor de paste imi indrept atentia spre cei apropiati – spre colegii de breasla din lumea serviciilor auto. Voi vorbi despre avantajele colaborarii intre noi a serviceurilor, sa colaboram chiar daca suntem concurenti.
Scriu despre acest subiect deoarece deocamdata nu prea facem asta sau am putea sa o facem mult mai bine si mai organizat. Vreau sa accentuez ca nu doresc sa ne unim sub o singura companie si nici nu vrea sa “colaboram” in sensul sa ne luam intre noi clientii si angajatii, piata este libera si acestia vor merge unde e mai bine pentru ei.
In schimb  sunt alte motive si aspcte in care avem de castigat daca suntem deschisi la dialog.  Dintre ele imi vin acum in minte urmatoarele:
- In prima faza merita sa colaboram intre noi pentru a fi fiecare clientul celuilalt la serviciile pe care nu le ofera. De exemplu noi colaboram cu diversi “concurenti” pe servicii gen reconditionare/verificare de turbosuflante, injectoare, pompe de injectie si sunt alte serviceuri care ne cauta pentru tinichigerie, service aer conditionat samd.
- Facem parte din aceasi tagma, breasla, domeniu sau oricum ai vrea sa ii spui. Asta inseamna ca avem probleme si dificultati specifice si comune. Ar fi mult mai simplu daca la nivel local am avea o structura organizationala (asociatie sau forum sau orice) unde sa ne putem consulta in problemele zilnice – aici ma refer la probleme tehnice, recomandarea de furnizori de calitate etc. Totusi sunt constient ca nu toate informatiile e normal sau putem sa le impartasim, nici eu nu pot sa spun care sunt metodele mele cele mai bune de a aduce clienti noi sau de a gasi clienti mai buni si nici care sunt solutiile strategice prin care imi voi implementa planurile de viitor.
-  Noi, fara rusine o spun, avem chiar cateva dispozitive achizitionate in colaborare. Asa cum doi prieteni isi cumpara o masina de gaurit impreuna, la fel cateva echipamente de dimensiuni mici si care sunt foarte utile dar le utilizam doar o data pe saptama/luna sau chiar mai rar, le-am achizitionat cu un alt service alturi de care colaboram de multi ani si care este si foarte aproape de noi ca si locatie. Asa costurile sunt mult mai rezonabile insa sigur nu se poate face asta cu oricine si cu orice echipament.
- O structura organizationala oficiala ne-ar da o mult mai mare putere/voce in relatie cu autoritatile. Eu ca si service singur nu am nici un cuvant in relatie cu o institutie de genul RAR. Toate serviceurile din Cluj-Napoca, sau chiar si 60% din ele, sunt convins ca ar primii alta atentie din partea mai sus numitei organizatii, care e foarte bine ca exista insa care de multe ori nu vede lucrurile si din punctul nostru de vedere. Care sa fie organizatia? Nu stiu, pot fi si mai multe. Noi suntem membri in ASAR, e foarte ok dar din pacate deocamdata nu este o filiala locala a asociatiei.
- In cazul clientilor care lucreaza cu toate serviceurile am putea sa stabilim noi un pret minim daca am fi uniti. Clientii la care ma refer in acest caz sunt in principiu societatile de asigurare. Sunt convins ca daca am merge in mod organizat la un asigurator si i-am spune ca de maine nici un service din Cluj-Napoca nu ar mai lucra cu mai putin de 70 lei/ora ar fi nevoiti sa ne asculte sau cel putin s-ar deschide usa unei negocieri si probabil am putea obtine un tarif de 65lei/ora. Ca si exemplu nu trebuie sa ne uitam mai departe decat la statiile de combustibil. Atata timp cat au pretul asemanator, desi foarte mare, toate statiile vand carburant. Avantajul lor e ca sunt mai
putini si evident e mult mai simplu pentru aceste companii sa se coordoneze.
Asadar dragi colegi de surub si piston acestea sunt cateva impresii si constatari stranse de-a lungul timpului si sper ca pana la sfarsitul anului sa incepem sa formam o comunitate a serviceurilor care rezoneaza cu aceste idei.
Victor Miron
PS: o prima reusita la nivel mai mare a colaborarii intre serviceuri si pe care am simtito (financiar) a fost recuperarea a unei parti semnficative din datoria pe care un asigurator o avea catre noi si catre multe alte serviceuri – pentru aceasta trebuie sa multumesc celor de la ASAR care au pornit lupta cu morile de vant si care au avut si rezultat :)

Articole similare:

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>